Merhaba arkadaşlar ,

Sizlere bu yazımda çok yararlı bir konudan bahsedeceğim.Bilgisayardaki İnterneti Telefonlarda Kullanma (MyPublicWifi). Mesela maüstü bir bilgisayarınız var be bu bilgisayardaki interneti telefonunuzda da kullanmak istiyorsunuz. Yani bir nevi bilgisayarın internetini paylaşma açmış oluyorsunuz , bilgisayarı bir kablosuz modem niyetine kullanmış oluyorsunuz. Tabi bu işlemi yapabilmek için bilgisayarınızın ağ kartının bu özelliği desteklemesi lazım. Ben kendimde dahil birkaç arkadaşımda kullandım hiçbir sorun çıkmadı eski ağ kartlarında bile bu özellik destekleniyor.

Şimdi lafımızı daha fazla uzatmadan hemen programımıza bakalım. Programımızın adı MYPUBLİCWİFİ . Öncelikle programı aşağıdaki vereceğim adresden yani kendi resmi sitesinden indiriyoruz.

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.mypublicwifi.com/publicwifi/en/index.html” target=”blank” ]MyPublicWifi İndir[/button]

Şimdi programımızı normal ileri ileri diyerek kuruyoruz.

Program kurulduktan sonra sağ tıklayıp ” Yönetici olarak Çalıştır” a tıklıyoruz ve programımızı başlatıyoruz. Bizi aşağıdaki gibi bir ekran karşılayacaktır. Şimdi tek tek ne yapacağınızı anlatacağım ;

MyPublicWiFi-kullanimi
MyPublicWiFi-kullanimi

Şimdi buradan üstteki “Setting” Sekmesine tıklıyoruz öncelikle. Daha sonra “Automatic Hotspot Configuration” u seçiyoruz ;

Network name(SSID) : Buraya bağlantımızın ismini veriyoruz. Yani Kablosuz modem ismi gibi düşünün.

Network key : Burada internetimize şifre koyuyoruz.

Enable Internet Sharing seçeneğini de işaretliyoruz.

İlk resimde bilgileri doldurduktan sonra butona bastım ve  gördüğünüz gibi “Network configuraiton. Please wait..” yazıyor. Yani İnternet ayarlanıyor lütfen bekleyin diyor.

Sağ taraftaki resimde de internet aktifleşti. Durdurmak için “Stop Hotspot” butona basabiliriz.

İşte bütün işlem bu kadar arkadaşlar. Gerçekten çok yararlı bir program bunun sayesinde kablosuz modem almaktan kurtulabilirsiniz. Evin içinde çok güzel bir şekilde çekiyor. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

Comments

  • umut ekin yakut Ekim 21, 2013

    hocam eline koluna sağlık harika bi uygulama

  • ibrahim Kasım 3, 2013

    merhabalar ben programı dediğiniz gibi yükledim ama çalıştırıyorum stop hotspot gelmiyo dolayısıyla çalıştıramıyorum ne yapmam lazım

    • TayfunDemirbas Kasım 3, 2013

      Bilgisayarınızın ağ kartı desteklemiyor olabilir. Yada bilgisayarınıza reset atıp deneyiniz.

  • Awakea Kasım 17, 2013

    Güzel bir uygulama teşekkürler paylaşım ve rehberiniz için.

  • deniz Kasım 18, 2013

    3. tik yerinde carpi var napcam

    • TayfunDemirbas Kasım 20, 2013

      Bilgisayarınıza reset atıp deneyiniz. Olmazsa ağ kartınız desteklemiyor olabilir.

  • gökhan Kasım 22, 2013

    kardeşim güzel diosunda programı kurarken internet gidiyor birde finish setup ta kalıyor neden acaba

    • TayfunDemirbas Kasım 22, 2013

      Büyük ihtimalle işletim sisteminiz ile alakalı bir problem var. İnternetten resmi sitesinden en yeni sürümü indiriniz ve kurarken ” YÖNETİCİ ” olarak kurunuz.

  • ali baran Aralık 8, 2013

    İnterneti cihaz olmadan vilessa dönüştüren program var mı diye baktım ve sayenizde buldum.Tek kelimeyle :Eyvallah.

  • gabriel Aralık 12, 2013

    ben avea jet kullanıyorum. resimde görünün ethernet .. yazısı çıkmıyor. yerel ağ bağlantı noktası ve avea connection manager seçenekleri çıkıyor. avea yı seçtiğimde jet in de internet bağlantısı kesiliyor. yerel bağlantı noktalsını seçtiğmde tlf bağlandı görünüyor ama internete bağlanmıyor. neden acaba .

    • TayfunDemirbas Aralık 13, 2013

      Malesef bu konu hakkında bir bilgim yok. Avea’ nın JET i ile ilgili bir sorun olabilir.

  • kadir Aralık 14, 2013

    abi ben yaptım set up and start hostop dio stop gelmio napacam nolur yarıdm edin

  • brlyl Aralık 14, 2013

    hepsini yaptım fakat telefonum kurdum ağı bulmuyo yardımcı olursanız sevinirim ?

    • TayfunDemirbas Aralık 15, 2013

      Kesin bir yerde küçük bir hata yapıyorsunuzdur. Birde bilgisayara reset atıp deneyiniz.

  • Melodi Aralık 16, 2013

    Allah icin bi yanıt ver abicim.Ben simdi USB kablonun bi ucunu telefona bi ucunu bilgisayarın kasasına taktım.İnternete bağlanmak istiyorum bu yolunu denedim.Ama ”Set up and Start Hotspot” a tıkladım bekledim ”Hotspot” cıkmadı yine aynı ” Set up and start hotspot ” cıktı 🙁

    • TayfunDemirbas Aralık 19, 2013

      Telelefonunuzun modemi desteklemiyor olabilir. Telefondan mı internete bağlanıp onu yaymaya çalışıyorsunuz tam olarak anlayamadım?

  • Tugba Aralık 29, 2013

    ben aynen dedıgınız gıbı yaptım ama internet erişimi yok diyor. hersey tamam tek bu sorunumuz var.

    • TayfunDemirbas Aralık 30, 2013

      İşletim sisteminizle ilgili yada ağ kartınızla ilgili problem olabilir büyük ihtimalle. Birde “Connectify” programını deneyin derim.

  • lütfi Aralık 30, 2013

    kolay gelsin abi benim bilgisayarımda kablosuz yok normal ethernet kablosuyla kullanym telefonda olmadı senin programla napabilirim

    • TayfunDemirbas Aralık 30, 2013

      Malesef o zaman ağ kartınız desteklemiyor olabilir. Yada başka alternatif programlar deneyebilirsiniz.

  • ahmet Aralık 30, 2013

    ustam bu benim pc yi desteklemiyor ne yapmam gerekir

  • ali onur Ocak 2, 2014

    kardeşim dediğin gibi herşey tamam kurdum ama ağ telefonun wifisinde görünmüyor,acaba daha evvelden yapacağımız şeyler neler,örnek ayarları yazarsan sevinirim (samsung s-3 mini).teşekkürler..

    • TayfunDemirbas Ocak 3, 2014

      Merhaba, daha önceden bir ayar yapmıyoruz. Direk kurup bağlanıyoruz.

  • benek Ocak 3, 2014

    program çalışıyodu sonradan çalışmamaya başladı napıcam yardmcı olabilirmisiniz

  • Umut Ocak 3, 2014

    Ben herşeyi yapıyorum herşey oluyor ağda flaan cıkıyor sıfreyı dogru gırıyorum herşeyi tamamlıyor en sonunda Kimlik doğrulama hatası dıyor ?

    • TayfunDemirbas Ocak 5, 2014

      Maleseef probleminizi daha önce hiç görmedim. “Connectify” programını deneyerek internet bağlantısını kurun. Belki düzelir.

  • mchd Ocak 7, 2014

    HOCAM İPHONE DA GEÇERLİMİ BU DEDİĞİNİZ…

    • TayfunDemirbas Ocak 7, 2014

      Tabikide geçerli , bunun telefonla alakası yok bilgisayar ile alakası var. Bunu kurduktan sonra istediğiniz gibi bağlanabilirsiniz.

  • Cihan Ocak 9, 2014

    Telefondan bağlanıyorum wifi ye oraya kadar bir sorun yok ama internet yok wireless dağıtıyor ama bağlandığım zaman internet yok yardım edermisinz 😀

    • TayfunDemirbas Ocak 9, 2014

      Bilgisayardaki ağ çıkışında bir problem olabilir. Ağ ayarlarını kontrol ediniz 🙂

  • Gökay Ocak 19, 2014

    Ben programı kurdum dediğiniz herşeyi yaptım ancak telefondan bağlanmayı deniyorum şifreyide doğru giriyorum ancak bağlanıyo gibi oluyo ama bağlanmıyo yardım ederseniz sevinirim( iphone 4s )

    • TayfunDemirbas Ocak 19, 2014

      Bilgisayara Reset atıp tekrar girmeyi deneyiniz. Yayınlanan ağı görüyor ise girmesi de lazım.

  • engin Ocak 24, 2014

    sayin tayfun bey, benim wifi ozelligi olmayan telefonum var. telefondan internete baglandigimda dakikalarim hemen bitiyor. pc deki internet ise sinirsiz, telefonumu kablo ile pc ye baglarsam, pc deki interneti nasil kullanabilirim ? veya bluetooth ile pc ye baglanirsam pc deki interneti kullanabilirmiyim , tesekkurler

    • TayfunDemirbas Ocak 24, 2014

      Malesef bildiğim kadarı il böyle birşey mümkün değil. Wifi özelliğine sahip olması gerekiyor telefonunuzun.

  • dragon Ocak 27, 2014

    merhaba ben dediklerinizi yaptım çok guzel bi şekilde çalışıyor elinize sağlık yalnız bu uygulamayı bilgisayarı kapattıktan sonrada kullanmak mümkünmü yani bir yolu varmı teşekkur ederim

    • TayfunDemirbas Ocak 28, 2014

      Malesef bilgisayarı kapatmadan kullanmanız gerekiyor. Çünkü interneti bilgisayarın ağ kartı dağıtıyor. Rica ederim güle güle kullanın.

  • bgkurduyum Ocak 28, 2014

    Virüs yokmu? bir de virüslü bir program indirdiysek nasıl anlarız ya da indirmeden önce virüslü olup olmadığını görmek için virüslerden nefret ediyorum :///

    • TayfunDemirbas Ocak 29, 2014

      Kesinlikle virüs yoktur. İsterseniz indirdikten sonra antivirüs programları ile taratabilirsiniz.

  • mehmet öztürk Ocak 31, 2014

    abi oldu ama sadece bir telefon gire biliyor ikinci giremiyor yardım

  • arzu Şubat 1, 2014

    arkadaslar cok guzel bı uygulama yanlız ekstra bı ucret odemeyız dımı 🙂

    • TayfunDemirbas Şubat 1, 2014

      Hayır Arzu hanım kesinlikle ekstra hiçbir ücret ödemiyorsunuz :). Tamamen ücretsiz.

  • Sami Şubat 4, 2014

    Connectify da da bu programda da milletin ve benim de karşılaştığım sorun şu: Kurulum vs herşey tamam. Wifi dağıtmaya başladı o da tamam. Telefondan o ağa bağlanıyorum o da tamam. Ama her ne kadar bağlı görünse de telden nete giremiyorum. Bu sorun ben win7 deyken de win8 deyken de var. bunu çözebilir misiniz?

    • TayfunDemirbas Şubat 4, 2014

      Malesef bu sorun hakkında bir bilgim yok. Ben bağlanabiliyorum ama acaba siz neden bağlanamıyorsunuz acaba. Birde programı kurarken SAĞ TIKLAYIP “YÖNETİCİ OLARAK ÇALIŞTIR” ı seçip kurmaya dikkat ediniz. Yoksa gerekli .dll ler kopyalanmıyor ve erişim olmuyor.

  • abdullah Şubat 8, 2014

    merhaba,ben herşeyi yaptım ama telefondan bağlanırken internet hızınız yavaş, IP alınamadı diyor.

  • Arda Şubat 25, 2014

    merhabalar samsung s4 kullanıyorum kurulumu tamamladım telefonum wi fi olarak gördü bağlanmaya çalıştığımda 2-3 dk bekledi beklerken ip adresi alınıyor yazdı ve sonra kötü bağlantıdan kaçınıldı dedi ve bağlanmadı yardımcı olabilirseniz sevinirim.( kablosuz modemdeki neti evin ulaşamadığı yerde kullanmak için)

    • TayfunDemirbas Şubat 26, 2014

      Telefonun güvenlik ayarları yada wifi ayarı engelliyor olabilir. Güvenlik ayarlarını kontrol ediniz. Yada wifiye şifre koyarken biraz uzun bir şifre kullanarak deneyiniz.

  • Halil Şubat 26, 2014

    Hocam ben başka bir arkadaştan kablolu bağlanıyorum bu programı kurdum ama nasıl internete gireceğim olmuyor.yoksa bu şekil olmaz mı?

    • TayfunDemirbas Şubat 26, 2014

      Bu şekilde olması gerekiyor yani. Diğer alternatif programları da deneyebilirsiniz.( Connectify , Virtual Router gibi )

  • onur Nisan 19, 2014

    abi çok saol ya 4 saatir bunu arıyom 1 dk şak diye oldu adamın dibisin 🙂

  • erkan Nisan 20, 2014

    program çok güzel yalnız samsung galaxy y telefonum. bağlandı yazıyor ama maalesef çekmiyor. neden acaba? telefondan mı..

    • TayfunDemirbas Nisan 20, 2014

      Yok telefondan olmaması gerekiyor. Pc ye reset atın öyle tekrar deneyin. Birde yönetici olarak kurmayı deneyiniz.

  • beyza Nisan 20, 2014

    bende 3 sünde ne tik ne çarpı çıkıyor nasıl halledebilirilim acaba yardım edermisiniz 😀

    • TayfunDemirbas Nisan 29, 2014

      İlk defa böyle bir sorun gördüm 🙂 Uygulamayı silip tekrar yüklemeyi denerseniz sorun düzelebilir.

  • Alper Nisan 21, 2014

    Ben komşudan wirless adoptörle bağlanıyordum telefonum interneti görmüyordu şu an bu sorun kalmadı ellerine sağlık çok teşekkür ederim.

  • ilhan Nisan 24, 2014

    kardeşim set up and start hotspot yazıyor 3 kez reset attım olmadı neden kaynaklanıyo olabilir ?

    • TayfunDemirbas Nisan 29, 2014

      Kurarken yönetici olarak kurunuz. Büyük ihtimal .dll leri kopyalayamıyor.

  • Berke Haziran 15, 2014

    Ben dizüstü bilgisayarımdaki turkcell vınn internetini telefonumda kullanmak istiyorum. Araştırdım dediğiniz gibi yapılırsa olacağına ulaştım. Dediğinizi yaptım çalıştı bağlandım ama internete girmedi telefonum. Bir kez daha denedim kurmayı bu sefer “Stop Hotspot” yazısı çıkmadı. Resetledim bilgisayarı ama yinede olmadı yardımcı olursan sevinirim.

    • TayfunDemirbas Temmuz 23, 2014

      Programı tamamen bilgisayarınızdan kaldırınız. Bilgisayarınızı CCleaner programını indirip kurarak taratınız. Aynı şekilde kayıt defterini de taratınız ve düzeltiniz. Daha sonra programın son sürümünü resmi sitesinden indirerek dediklerimi yapınız sorununuz büyük ihtimal ile çözülmüş olacaktır.

  • onur Haziran 21, 2014

    enable internet sharing yerel ağ bağlantısından başka olmuyor napabilirim

    • TayfunDemirbas Temmuz 23, 2014

      Ağ kartınız desteklemiyor olabilir. Alternatif programlar deneyebilirsiniz. Yada sitesinden en son sürümü indirdiğinize emin olunuz.

  • Yunus Emre Temmuz 7, 2014

    Şef büyüksün , süpersin kralsın 😀

    Allah razı olsun , tuttuğunu altın etsin:p

    çok işime yaradı bu ve 25 TL’den kurtardı:)
    emeğine sağlık Tayfun Demirbaş

  • fullturkceindir Eylül 16, 2014

    ilk etapta interneti direk açanlar unutmamalıki şifre oluştursun sonra internet paketim niye bitti diye üzülmesinler 🙂

  • Faruk Ekim 5, 2014

    ALLAH SENDEN RAZI OLSUN KARDEŞİM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ÇOK İŞİME YARADI BİNLERCE KEZ TEŞEKKÜRLER ELLERİNE SAĞLIK

  • semih Ekim 7, 2014

    çok sağol :=)

  • Mustafa Ekim 10, 2014

    hocam böyle bir hata aldım ne yapmam lazım..
    http://hizliresim.com/OdoWvA

    • TayfunDemirbas Ekim 12, 2014

      Resimde herhangi bir hata gözükmüyor. Set up and Start Hotspot butonuna tıkladığınızda internet yayını aktifleşecektir.

  • Görkem Özden Haziran 20, 2018

    elinize sağlık süper birşey çok çok işime yaradı teşekkürler

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.